31 Ocak 2011 Pazartesi

Sanjuro (1962)




“Yojimbo”nun kazandığı başarıdan sonra yapımcılar devamının çekilmesi için Kurosawa’ya ısrar ederler. Kurosawa başta devamını çekmek için biraz çekinse de sonunda kabul eder. İki yıl kadar önce Shugoro Yamamoto’nun yazdığı bir öyküyü biraz değişiklikle filme uyarlar. Bu öyküdeki samuray kılıcından daha çok aklını kullanarak düşmanını alt etmektedir. Tsubaki Sanjûrô (Kamelyalı Sanjuro) (Tsubaki burada otuzlu yaşlarında olmasına göndermedir.) Yojimbo’nun devamı değil ancak Sanjuro karakterinin kişiliğini eleştiren kimi yerlerde gülmece özelliği taşıyan bir film olarak ortaya çıkıyor.
Sanjuro dokuz samurayın konuşmasına kulak kabartmış ve sonunda esneyerek orada olduğunu diğerlerine bildirir. Saçı-sakalı karışmış, dilenci görünümüyle, kaşınarak içeri girer. Ve dokuzundan da daha akıllı olduğunu tuzağı hemen çözmesiyle belli eder. Kurosawa da filmin başında konuyu açıklamıştır artık: Cüppe giymekle rahip olunmaz. Sanjuro’nun da dokuz samuraya verdiği dersler gibi bir dese ihtiyacı vardır. Valinin karısı da Sanjuro’ya dersini verir: “İyi kılıç kınında durandır.” Bir kadın tarafından kılıcının kınına sokulması ve Sanjuro’nun kamelyaları toplaması izleyiciye bir mesajdır. Kurosawa’nın burada yaptığını Seppuku’nun yönetmeni Masaki Kobayashi izleyecektir.

Osman Ercan Kuru

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Words, words, words...

#search {height:30px;padding:0;background:#fff url(http://1.bp.blogspot.com/_ActSVcJ9YK...background.gif) top left no-repeat;text-align:left;margin-top:9px;overflow:hidden;} #search input {border:0;background:none;color:#666666;} #s {width:140px;padding:4px;margin:3px 0 0 3px;background:none}